7 augustus 2011

The british museum

Hallowaa..
Ik had in dit berichtje gezegd dat er nog een artikeltje kwam over The Britsh Museum en mijn final besluit over Londen, en natuurlijk wil ik mijn beloftes tegenover jullie nakomen dus zie hier het artikeltje plus filmpje van the britsh museum.. :)



Net zoals al de rest van londen was The British Museum in één woord gewoon dik awesome! Echt waar onze museums zijn niks in vergelijking met the british museum, echt waar daar is alles zo veel groter en ook veel ouders. Daar staan ook dingen die echt iets betekend hebben voor de wetenschap, voor de archeologen gewoon in het algemeen gewoon voor ons, bevoorbeeld de Rosetta Stone heeft veel voor ons betekend want daar staat het hiëroglifisch geschrift naast het egyptisch schrift (en nog een geschrift dat ik niet goed weet hoe het noemt) en dat heeft veel voor ons betekend omdat ze daar voor het hiëroglifisch geschrift niet konden ontcijferen en met de rosetta stone ging dat wel. Je kan het zien als een soort van oude vertaal "machine".  Spijtig genoeg kan je die niet zien in het filmpje, en ik heb er ook geen foto van kunnen nemen omdat er gewoon ontzettend veel mensen rond die steen stonden, maar ik zal op het einde van dit artikeltje een foto van Google erop zetten. Ik denk dat we allemaal wel de laatste film van Indiana Jones kennen,  Indiana Jones and the Crytal Skull, wel die kristallen schedel lag daar in het museum! Haha, echt waar! In de film denken ze dat die schedel magische krachten heeft en iets heel, heel oud is. Maar blijkbaar zou de schedel gewoon van glas gemaakt zijn zo een 150 jaar geleden zijn gemaakt, dus in het echt is er niet een mysterie of dergelijken rond the Crystal Skull.
In het filmpje zie je ook op het begin de inkom hal, en echt waar in het echt is die zo geweldig mooi, ik stond echt met open mond er naar te kijken! Tegen het einde van het filmpje zie je zo een bibliotheek-achtig iets hé, wel daar stonden echt kei nice spullen, zoals een slakken huisje maar dan met een diameter van 80 cm, en vlinders die ik nog nooit had gezien maar ontzettend prachtig waren..
Ja,ja zo ontzettend cool daar! Ik ben aan het nadenken wat het grootste verschil is met de museums hier en de British museum daar, en ik denk dat het grootste verschil is dat je daar geen inkom moet betalen, wat kei fijn is want iedereen kan dan naar het museum en je kan zo vaak gaan als je wilt! Kei vet dus. En nog een groot verschil is dat het echt gigantisch is, maar echt gigantisch hé. Je vindt daar dingen van 2000 jaar geleden maar even goed ook dingen van 200 jaar geleden, dus als je iets zoekt over iets dat zoveel jaren geleden gebeurd is, is er 90% kans dat je het daar vindt. Desondanks dat het zo groot is en dat er zo veel mensen rondlopen, is het daar verschrikkelijk proper en netjes!

The Rosetta Stone
The Crystal Skull
Mummies..
Nog meer mummies...
Ik had nog nooit echt oude mummies gezien daarmee zoveel foto's ervan..

Gezellige foto hé, *kuch-kuch* Haha, sorry..
Blijkbaar zou dit één van de kostbaarste dingen zijn in het museum, omdat natuurlijk al heel oud is,  het met zoveel details is gemaakt en natuurlijk ook omdat het van puur goud is gemaakt.
Ik denk dat mijn uiteindelijk besluit over The British Museum is dat het geweldig awesome daar is, dat het veel anders is dan de Museums hier (minder saai en klein) en dat je het zeker zonder twijfel moet gaan bezoeken als je eens is in Londen bent. En de enigste reden waarom ik dit museum boven alle andere museum die ik ooit al heb gezien verkies, is omdat je daar in elke kamer en ik in elke hoek wel iets ziet dat geweldig interessant, oud en mooi is! Je kan je er gewoon niet vervelen en voor iedereen is er daar wel iets dat interessant is!


Haha maar oké, dat was het, het voorlaatste stukje over Londen. Ondertussen is het nu al een dikke twee weken geleden dat ik ben geweest, maar ik ben Londen belangen nog niet vergeten hoor! Ah ja, en laat me zeker weten als jij ooit al in Loden en in The British Museum bent geweest, en natuurlijk wat je ervan vond! Byee.. :)

                                               ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...