6 augustus 2011

Face washes: Vichy vs Rituals

Hoi,hoi. Vandaag heb ik weer voor jullie een "dit vs dat" gemaakt. Ik vind het persoonlijk heel tof om zo'n soort artikeltjes te schrijven en te maken, en daarom ga ik ze ook elke week of elke twee weken proberen te doen als jullie dat tof lijkt. Dus laat het me zeker weten als jullie dat wat lijkt! 

Oké laat ik eerst even uitleggen wat een face wash precies is voor de mensen die dat niet zouden weten. Een face wash is een soort milde zeep voor je gezicht, waar je je (vochtige) huid mee insmeert en daarna was je het er gewoon af met water. Een simpel en handig product waarmee je gezicht in no time proper is.  


Zoals je kan zien ga ik een face wash van Rituals, een merk dat voornamelijk bad en douche spullen verkoopt en dus niet speciaal ontworpen is voor gezichts producten, vergelijk met een face wash van Vichy, een merk dat je kan kopen in de apotheek en wel speciaal is ontworpen voor de huid op je gezicht.


Rituals, awareness face foaming cleanser. Haha wow, wat een mond vol woorden is me dat. Deze face wash vind ik zelf geweldig, hij schuimt zo goed als niet buiten als je hem er afwast dan schuimt 'ie even, maar dat is echt maar heel even en hij is niet te dik daardoor kan je hem makkelijk over heel gezicht wrijven. De verpakking is praktisch en mooi, maar weer niet echt zo heel hygiënisch maar het is al beter als het in een tube zit dan in een potje. En de geur, echt ow my...hmm, echt hij ruikt heerlijk fris en "proper". Ik weet niet echt hoe ik de geur anders moet beschrijven, maar op de tube staat dat hij naar lotus bloemen en rijst melk ruikt, en dat klopt wel helemaal moet ik zeggen. En dan natuurlijk de aller belangrijkste vraag: maakt hij mijn gezicht goed proper? Ja, hij werkt echt fantastisch! Mijn gezicht voelt en ziet er veel properder en mijn gezicht glanst ook totaal niet meer!


Vichy, normaderm zuiverend reinigingsgel. Net zoals de face wash van Rituals vind ik deze ook geweldig! Alleen zijn er een paar grote punten waarin ze verschillen, zoals: deze van Vichy schuimt helemaal niet, heeft echt een jel structuur vergeleken met die van Rituals en hij is speciaal ontworpen voor mensen met middelmatige tot redelijk zware acné. Ik zelf heb niet echt zwaar last van acné, waar ik dankbaar om ben, ik heb gewoon een aantal pukkeltjes en af en toe een puistje, en deze face wash maakt mijn huid helemaal schoon en ik glans ook niet meer nadat ik mijn gezicht hiermee heb gewassen. Dus eigenlijk werkt deze face wash echt goed op elke huid die een beetje tot veel last heeft van acné. De verpakking is mooi, strak en netjes, en ook nog eens heel hygiënisch omdat je alleen het product aanraakt dat uit het flesje komt en het gene dat in het flesje blijf is nog helemaal schoon voor de volgende keer als je het gebruikt. 

Links zie je die van Rituals en rechts die van Vichy. 





























Hier zie goed het verschil tussen beide producten, het ene is meer als een lichte zeep van consistentie en het andere is meer gel-achtig. In de knijp-tube van Rituals zit 125ml en kost €12,50 en in het pompje van Vichy zit 200ml product en die kost gemiddeld €16,90. Ik zeg gemiddeld om de prijs van Vichy producten van land tot land en van apotheek tot apotheek verschilt.
Natuurlijk moet je zelf uitmaken wat je liever hebt, maar ik denk toch dat ik liever de face wash heb van Rituals. Ik denk omdat je die makkelijker en rapper over je hele gezicht kan smeren en omdat de geur geweldig jummie is. Ze maken mijn gezicht allebei super proper, maar ik denk als je wat zwaarder acné hebt dat je dan best voor die van Vichy gaat.
Dat was het, ik hoop dat jullie het een fijn artikeltje vonden en byee.. :)


                                             ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...