4 juli 2011

My favorite books # 2

Haay! How do you do..? :)
Haha, oké vandaag part two van my favorite books (whooew). Deze keer ga ik jullie een boeken reeks laten zien dat door sommigen wordt vergeleken met de Twilight boeken, dus de gene die die boeken awesome vinden (en ik denk dat dat veel mensen zijn) is hier een serie boeken in de zelfde trend. De serie is een triologie (bestaat dus uit 3 boeken) telkens rond de 350 pagina's, dus het zijn niet te dikke boeken, ik vind dat zo'n vakantie formaat. De boeken zijn nog niet zo heel oud, als ik me niet vergis, en zijn al een dikke bestseller in de VS. Sinds een jaar zijn ze vertaald naar het Nederlands, en kan je ze hier ook kopen. De schrijfster van de deze boeken is een jonge vrouw genaamd Aprilynne Pike (zo'n coole naam vind ik) , ze heeft ook haar eigen site dus voor de mensen die nog meer willen weten over haar en haar boeken zal er een link op het einde staan naar haar site. Het thema van de boeken is voornamelijk fantasie maar ook liefde en vriendschap komen vaak in het boek voor. Ze heeft daar echt een de perfecte middenweg tussen gevonden, want eerst toen ik fantasy en mythische wezens hoorde dacht ik: hmm .. dat lijkt toch niet echt iets voor mij te zijn. Maar echt het zijn awesome boeken (andere had ik er ook geen blog over geschreven natuurlijk) dus verder lezen maar..! :)



Wings -----------------
Laurel woont op het platteland bij haar hippieouders, die haar uit overtuiging zelf onderwijzen. Wanneer ze naar de stad berhuist en daar naar de middelbare school moet,heeft ze het lastig. Ze mist haar thuis enorm,ook al lukt het aardig op school en raakt ze goed bevriend met David, een knappe jongen uit haar klas die haar steunt en begrijpt. Tot laurel merkt dat ze -letterlijk- vleugels krijgt. Ze durft haar ouders niet in vertrouwen te nemen en gaat samen met David op zoek nar haar afkomst. Zo komt ze te weten dat ze een vondelingetje was. Haar wereld wordt helemaal dooreengeschud wanneer ze op een dag de elf Tamani ontmoet. Hij vertelt haar meer over haar verleden. De twijfel groeit: is ze zelfs menselijk ?





Spells -----------------
Laurel heeft haar ware aard als elf geaccepteerd, maar ze is daarom nog niet bereid om haar mensenleven op te geven - en haar vriend David al helemaal niet. Wanneer ze naar Avalon ontbonden wordt, kan Laurel haar gevoelens voor de charismatische schildwacht Tamani niet langer ontkennen. Maar Avalon is niet helemaal zoals Laurel het zich voorgesteld en ook het ontwikkelen van haar magische krachten verloopt moeizaam. Na die inspannende periode probeert Laurel thuis en op schol de draad weer op te pakken, maar dat is niet zo vanzelfsprekend. De poort naar Avalon wordt nog steeds bedreigd, en ook haar familie en vrienden lijken in gevaar. Zal ze, om haar geliefden te beschermen, rekenen op David, of toch de hulp inroepen van Tamani, waarmee ze onverbrekelijk verbonden is ?




Illusions -----------------
Laurel heet Tamani niet meer gezien sinds ze hem, intussen een jaar geleden, smeekte haar los te laten. En al doet het nog steeds pijn, toch is Laurel ervan overtuigd dat haar aardse vriend David de juiste keuze was. Maar net op het moment dat haar leven stilaan weer zijn normaal ritme lijkt aan te nemen, voelt ze opnieuw een dreiging op zich afkomen. En opnieuw is ze genoodzaakt hulp en bescherming te zoeken bij Tamani, want want geen enkele elf had dit ooit zien aankomen. Bij Laurel slaat de twijfel toe.


Wat vind ik van deze boeken:  Ik vind deze boeken in één woord fantastisch! Zoals ik al zei twijfelde ik er wat aan of de boeken iets voor mij waren, maar echt als je je de eerste 50 pagina's van het boek hebt gelezen, ben je het "elfenachtige" echt al helemaal gewoon. Want toen ik de boeken begon te lezen dacht ik echt vaak bij elk hoofdstuk, dat het raar was en van komaan we worstelen er ons wel door door dat verhaal. Maar echt waar ik raad deze boeken écht aan aan iedereen, en hoe oud je bent maakt ook helemaal niet uit, een tiener kan het lezen, een puber en zelfs een young adult. Dus spurt nu allemaal maar naar die bib of naar een boekenwinkel bij je in de buurt, want ik ben bijna 100% zeker dat je het goede boeken zult vinden! En zelfs als je ze wat minder vindt je kunt tenminste zeggen dat je het eerste boek hebt proberen uit te lezen. :)

klik hier voor de schrijfster haar site

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...