23 juli 2011

London, part one

Hallo allemaal, zoals jullie in het vorig berichtje hebben kunnen lezen ben ik veilig en wel terug thuis. 
En ik had jullie gezegd dat er rap nog een artikeltje ging komen met een meer gedetailleerd verslag over Londen, maar ik vond de kabel van het fototoestel niet! Ik weet het hoe stom, maar ik had filmpjes gemaakt en ik wou die per se vandaag nog uploaden en edite'n. Maar ik had een klein beetje onderschat hoeveel werk en tijd er in zo'n filmpje kruipt, echt waar niet te doen!  
Maar oké, dit is dus deel één van mijn vakantie-tje naar Londen en ik ben vier dagen geweest dus ik denk dat er 3of4 delen zullen zijn. Kijken jullie mee naar part one?  :) 


Day One 
Daar was 'ie dan de dag waar ik al lang naar uitkeek, de dag dat ik naar Londen ging. Na een lange nacht met weinig slapen (was te hyper om te kunnen slapen) was de ochtend daar dan toch, we hadden onze koffers al mooi gepakt en de paspoorten en tickets lagen al klaar op de tafel. Dus we konden makkelijk en rap vertrekken. Om acht uur s'ochtends stonden we dan daar gepakt en wel aan het station, allemaal nog half in slaap maar met een grote smile op ons gezicht! Na in totaal (van thuis naar stad Londen) twee uur gerezen te hebben stond ik daar echt, ik stond in Londen! Haha, wel ik stond in het station van Londen, maar dat is het zelfde! Haha ja dat was een groot happy moment! Het was toen negen uur locale tijd daar ( een uur verschil, een uurtje vooruit) en we waren toch al even wakker, dus we waren wel toe een klein tweede ontbijtje. Dus zijn we bij Marks&Spencer wat kleins gaan halen, een jummie smoothie en wat om te eten. 
En toen kwam het, de metro... Haha, ja daar was me al veel over verteld, niet negatief of speciaal positief, maar gewoon. Dus daar stond ik dan in de unground, niet veel snappend van de oyster card en de plannetjes naar waar de metro allemaal ging, maar wel nog zeer happy! Na een aantal trappen stond ik dan op het "perron" en meteen, echt een seconde later kwam de metro al. Ik verschoot daar echt van, want bij ons moet je altijd zo lang wachten op de bus/tram/trein, daar dus totaal niet! Na daar helemaal van omver geblazen te zijn, kwam de metro zelf nog.. Toen we instapten dacht ik dat er toch wel behoorlijk mensen op zaten, en na een minuut had ik toch zo'n beetje claustrofobisch gevoel. Na nog een paar ritten met de metro leerde ik pas wat spits uur is en hoeveel mensen er wel niet in één wagon kunnen.. 
Na alles afget te hebben in het hotel en alles wat ik toen al had gezien, half met mijn mond open had bekeken (ook de fret die we opeens aan de leiband tegen kwamen)! Was het tijd voor terug de metro te pakken naar Oxford Street..
Zo veel mensen daar, zo veel winkels daar, zo vet! Haha echt waar ik was toch wel behoorlijk onder de indruk van alles. En als je denkt dat er grote winkels bij jou in de buurt zijn, dan moet ik je toch wel zeggen dat je mis zit hoor. Want echt waar daar waren echt gigantische winkels, en als ik spreek over gigantisch bedoel ik 4 verdieping hoog ter omvang van een groot stadhuis! Waar ik ook van verschoot is dat ze daar echt elk merk hebben, maar echt elk merk hé! Zo vet, maar ik heb vooral in veel winkels rondgekeken en niet echt iets gekocht.. Gewoon omdat ik ook niet naar Londen ben gegaan met het idee van veel te kopen. Ik wou ging naar Londen om Londen te zien. 
Het was toen al in de late namiddag en we hadden allemaal wel terug een beetje honger, dus zijn we in een klein restaurantje iets gaan eten en heb ik ook een jummie hot chocolate gedronken. En dan later nog naar een museum geweest, met veel bekende en grote schilderijen. Maar ik het was niet toegestaan foto's te trekken, daarom heb ik daar maar twee foto's van. Ik ga nog is rondvragen hoe dat museum noemde want ben het vergeten, shame on me.. Tegen zes uur had ik nog wel wat energie en had ik zin om nog de Big Ben en Times Square zien, dus die zijn we ook nog gaan bezoeken. 
Na een lange dag die vroeg begonnen was, met veel gestapt was het tijd voor schoenen uit en bedje in...
Maar ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje trots ben op mezelf dat ik zo veel gestapt heb die dag, had het totaal niet verwacht!  :)



Hier onder nog een filmpje van een aantal foto's die ik die dag heb getrokken.. :) 




Man,man,man heb het eindelijk gevonden hoe ik ze van beter kwaliteit kan maken en hoe ik ze groter maak. Maar wat een werk, niet te doen! maar oké, byee!  :) 
                                              ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...