23 juni 2011

My favorite books # 1

Hoi, dit blogje wordt iets nieuws, iets niet over fashion of over beauty, ietsje meer persoonlijk.. Dus wat ga ik precies doen, ik ga jullie in een aantal blogjes wat boeken laten zien die ik heb gelezen en super vond. Voor degene die dus opzoek zijn naar goede boeken voor young adults, zijn deze blogjes zeker handig! Waarom ga ik precies die blogjes schrijven want dit is toch een beauty blog? I know, en het blijft ook een beauty blog! Maar omdat ik graag lees en ik in de afeglopen jaartjes toch al redelijk wat boeken heb gelezen, leek het mij wel leuk om de beste boeken met jullie te delen. :)



Perfect Chemistry ---------------------------

De achterflap:  Zij is blond, braaf en rijk. Hij is donker, arm en lid van een gang. Samen moeten ze een scheikunde project doen. En worden ze, ondanks hun aanvankelijke aversie, verliefd op elkaar. Is haar leventje wel zo perfect als het lijkt?  En is hij wel zo wild als hij zich voordoet? Speelt zich achter hun beide voordeuren niet iets helemaal anders af?
Dit is een stukje van de achterflap de rest is nog een fragmentje uit het boek, er staat vanonder ook nog dat er in korte tijd toen (bijna een jaar geleden) in de Verenigde Staten 100.000 exemplaren waren verkocht.

 Wat ik vind van dit boek: Dit boek is echt in één woord awesome! Haha echt het is fantastisch goed geschreven, want op het eerste gezicht lijkt het zo typisch "bad boy meets good girl" maar het is echt waanzinnig lief, romantisch en toch onvoorspelbaar. Ik had het boek in een paar dagen uit, dus dat zegt ook al iets en het is een fantastisch boek om mee te pakken op vakantie!  Echt waar een dikke aanrader voor iedereen die wel houdt van een beetje romantiek en het thema "good girl meets bad boy"!



Als Ik Blijf ---------------------------
De achterflap:  Het leven van de 17-jarige Mia draait om muziek: ze wil graag naar het conservatorium en haar vriend Adam speelt in een populair rockband. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Maar wanneer Mia en haar ouders en broertje een gezellig dagje uitgaan, gebeurt er iets onverwachts waardoor het leven  van Mia in een klap voor altijd verandert... Dit is letterlijk van de achterflap, er staat ook nog een klein fragmentje uit het boek: Eerst denk ik nog dat alles in orde is. Ik hoor namelijk nog steeds Beethoven spelen. Maar ik sta in een greppel aan de kant van de weg..

Wat vind ik van dit boek: Dit was het eerste "serieuze" boek dat ik las, daarvoor las ik allemaal fantasie boeken en dit boek is natuurlijk ook fantasie want het is niet echt gebeurt, maar voor mij was dit mijn eerste boek met een serieuzer onderwerp :) Haha met deze achterflap weten jullie natuurlijk niet zoveel hé, maar ik kan jullie zeggen dat het een echt leuk boek is dat zo rap uitgelezen is. Ik heb het een jaartje terug in twee dagjes uitgelezen! Het formaat van dit boek vind ik echt perfect, zo 200 pagina's ja je kan het makkelijk meepakken en je hebt het rap maar niet te rap uitgelezen, yep i like! De kaft is ook zo mooi met de krulletjes en het meisje! :)



Stardust ---------------------------
De achterflap:  In de vredige velden van het oude Engeland ligt al zeshonderd jaar een dorpje op een grote granieten rots. Vlakbij staat de hoge stenen muur waarnaar het dorp vernoemd is: Wall. En daar verliest de jongen Tristan Thorn zijn hart aan de beeldschone Victoria Forester.  Op een tintelende oktoberavond doet Tristan zijn geliefde een belofte - en onstuimig gebaar dat hem door de enige poort in de muur zal voeren, over de weide... naar het wonderbaarlijkste land ooit: Elfenland. Dit elfenrijk blijkt een domein te zijn vol sinistere wouden, machtige tovenaars en vreemde wezens, soms gewoon aardig, soms buitengewoon dreigend...

Wat vind ik van dit boek:  Om eerlijk te zijn is dit de filmversie van het verhaal, en heb ik eigenlijk gewoon de film twee jaar geleden terug in de cinema gezien. Maar omdat ik het zo'n goed verhaal vond had ik dan het boek gekocht, en ja.. ik heb eigenlijk maar 20 pagina's gelezen en dan was ik gestopt met erin te lezen (ik weet het hoe stom van mij hé!). Een paar maanden terug heb ik dan eindelijk DVD gekocht, zelfs in blue-ray! Maar het is echt een geweldig fantastisch verhaal vol romantiek, betoveringen en magie, echt waar dit boek en de film is een dikke aanrader voor iedereen! Hier onder nog een foto van de DVD.. :)




  
        Betoverd ---------------------------
De achterflap:  Lena Duchannes is geen gewoon tienermeisje, zoals er zovelen rondlopen in het kleine zuidelijke stadje Catlin. Ze probeert wanhopig haar macht te verbergen, en ze heeft te maken met een vloek die haar familie al generaties lang achtervolgd. Maar zelfs binnen de verwilderde tuinen, troebele moerassen, en overwoekerde begraafplaatsen van het vergeten zuiden kan een geheim niet eeuwig verborgen blijven. Ethan Wate, die het juiste moment afwacht om te ontsnappen uit Catlin, wordt geplaagd door dromen over een mooi meisje dat hij nog nooit heeft ontmoet. Wanneer Lena naar de oudste en meest beruchte plantage van de stad verhuist, voelt Ethan zich op een onverklaarbare wijze tot haar aangetrokken. Hij is vastbesloten om te ontdekken waarom zij met elkaar verbonden zijn. Lena doet haar best om de vloek en haar macht geheim te houden. Maar zelfs in een stadje waar nooit iets gebeurt, kan een geheim niet eeuwig verborgen blijven... (dit is niet letterlijk van de achterflap gekopieerd, maar voor het grootste wel hetzelfde buiten een paar zinnen.)

Wat ik vind van dit boek:  Dit is een boek dat ik sinds vandaag pas heb, en ben er nog niet in begonnen omdat ik nog zoveel andere boeken heb, dus kan ook mijn mening niet echt geven. Maar het lijkt mij wel een tof boek met een leuk onderwerp, alleen één minpuntje (haha jaja ben er nog niet in beginnen lezen en er is al een minpuntje) is dat de voorflap zwart is in zo'n speciaal soort papier en elke vette vinger afdruk blijft daar op achter en jaa daardoor ziet het boek er dan zo vuil en versleten uit, maar op zich is dat maar iets klein (als je wilt kan je da kaft er ook afhalen als het je echt stoort want daar onder zit een gewone stoffen kaft)



Whooew! Dit was dan de eerste "my favorite book" er komen er waarschijnlijk nog wat meer binnenkort. Maar het is zo veel meer werk dan ik had gedacht, met de foto's (foto's trekken, uploaden en bewerken) en dan typen enzo.. Jaja maar het was echt fun om te doen! Laat me weten wat je van dit blogje vindt en of je er nog meer zo zou willen en natuurlijk of je al één van deze boeken hebt gelezen! Byee.. :)


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...