30 oktober 2011

Review, Essence caring cream for dry to normal skin

Een paar maanden terug konden jullie een artikeltje lezen over de nieuwe beauty producten van Essence, toen liet ik jullie vooral de nieuwe nagellakjes en de nieuwe make-up artikelen zien. Maar er zijn dus nog meer nieuwe producten toen op de markt gekomen van Essence, zoals hun hele nieuwe verzorgende lijn voor  een jonge huid! Natuurlijk was ik heel erg benieuwd om daarvan een aantal producten te testen en vandaag toen ik de Cosmo Girl opensloeg van deze maand (oktober) vond ik daar deze tester van die nieuwe lijn.. 



Deze dag/nacht-crème is ontworpen voor een droge huid tot een "normale" huid, eigenlijk zit ik tussen een normale en een vettige huid  mijn kin en neus). Maar ik kon het toch niet laten om deze crème te testen. :) 

Alrighty, natuurlijk is dit een tester en ziet de verpakking van het full size product er een pak anders uit, maar toch wou ik het even hebben over de "verpakking". Want geef toe dit is toch een leuke, mooie, jonge, frisse en ook door het roze echt meisjesachtig, eigenlijk past het dus gewoon helemaal perfect bij het Essence plaatje. 


De crème zelf ziet er zo uit, hij is niet heel wit, maar eerder iets tussen wit en heel licht doorschijnend roze. Vaak zijn doorschijnende crèmes iet wat lopend maar deze crème absoluut niet! Natuurlijk is hij niet zo dik of stevig als een body butter of crème, maar iets tussen lopend en stevig,  wat perfect is voor een dag/nacht-crème voor je gezicht! Op de verpakking zie je een granaatappel en een bamboe stok staan, normaal gezien verwacht ik dan dat die geuren heel sterk aanwezig zijn in het product, maar om heel eerlijk te zijn ruik je maar heel even de granaatappel als je de crème aan het opsmeren bent. Wat ergens wel spijtig is en ook zie ik nergens iets dat lijkt op granaatappel op de ingrediëntenlijst van achter staan. Ik heb absoluut geen idee hoe bamboe ruikt, als iemand het wel weet zeg het mij dan gerust want ik heb absoluut geen idee. Dus als besluit kan ik toch wel zeggen dat deze crème heel basic ruikt een beetje zoals de crèmes van Nivea maar dan met een vleugje granaatappel.


Als je de crème opensmeert wordt hij heel doorzichtig, wat heel goed is want anders loop je voor een paar minuten met een wit gezicht rond. Maar goed, ik weet niet waarom maar ik had verwacht dat deze crème niet zo goed smeerbaar ging zijn, maar ik verschoot echt waar! Hij smeerde heel smooth en ik had maar een heel klein "dropje" nodig voor heel mijn gezicht, geweldig dus! Het enigste grote nadeel wat ik ondervond bij deze dag/nacht-crème was dat hij heel "sticky" en plakkerig aanvoelt, iets wat ik eerlijk gezegd totaal niet kan hebben spijtig genoeg. Het duurde dan ook toch wel een paar minuten voor hij echt begon in te trekken. 


Een tijdje terug toen ik over de nivea all in one schreef, liet ik jullie zien hoe je een tester makkelijk kan afsluiten met een soort grote speld. Ik kreeg toen de vraag waar je die spelden kan kopen, en ik denk dat je die bijna in iedere supermarkt kan kopen, maar zou je toch niet zo'n spelden vinden in de winkel of heb je gewoon geen zin om dat te gaan kopen. Dan kan je natuurlijk altijd zoals op de foto hier boven een klein vierkantje vanboven uit de tester knippen en als je hem dan weer wilt afsluiten tot de volgende keer dat je hem gaat gebruiken klip je er een gewone spel schuin op. 


Maar goed, mijn eind conclusie over deze dag/nacht-crème van Essence voor ene droge tot normale huid is dat hij goed zijn werk doet, mijn huid wordt er mooi zacht van, maar hij is net iets te plakkerig voor mij en trekt ook niet zo heel goed in mijn huid. Hij heeft een fijne structuur, niet te hard of te lopend en er zitten ook geen rare korreltjes in of iets, maar hij ruikt wel heel basic en op het randje van saai vind ik persoonlijk. Als je nog jong bent en nog niet zo into gezichtsverzorging bent en nog niet vaak een dag of nachtcrème hebt gebruikt dan raad ik deze budgetproof crème van Essence zeker aan! Hij doet geen wonderen maar hij verzorgd wel je huid! En ook als je een droge huid hebt of als opzoekt bent naar een dag/nacht-crème zonder olie dan is deze crème waarschijnlijk ook wel fijn voor je!
Net zoals alle andere producten van Essence kan je deze crème en van dezelfde lijn een toner, een clearing gel, natte doekjes en nog een crème voor een vettige huid vinden! En dat allemaal in het Kruidvat  onder de €12 als ik mij niet vergis! Ik bedoel hoe budget proof kun je gaan! 
Alright, geniet nog allemaal van jullie weekend. Byee.. :) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...