28 december 2011

Review: Tommy Girl by Tommy Hilfiger

Parfum is iets wat bij velen onder ons een glimlach op het gezicht tovert en wat we vaak koppelen met bepaalde type mensen. Zo denken we bij een zwaardere, poederige geur al rap aan een iets wat oudere vrouw, bij een super frisse geur aan een jonge man en bij een lief bloemig geurtje aan een vriendelijke jonge vrouw, niet? En als je door de straat loopt en toevallig langs iemand loopt die toevallig net dezelfde parfum op heeft als je vriendin, je vriendje, je moeder, je vader.. dan denk je meteen aan die ene persoon. Dit voorbeeld heb ik redelijk vaak meegemaakt en is soms super verwarrend omdat je dan denkt dat dat hem of haar is maar dan is het in feite totaal iemand anders. Daarom zijn geuren ook zo subjectief (niet iedereen vind dezelfde parfum lekker ruiken),  persoonlijk en leuk. Want even goed heb je deze zomer vaak een zonnig geurtje opgehad en haal je die nu nog eens na al die maanden boven en moet je meteen terug denken aan die geweldige weken, super toch? Daarom leek het mij ook eens leuk om een parfum te review-en voor jullie! 


Ik bezit niet zo heel veel soorten parfum maar de parfums die ik heb daar ben ik echt helemaal verliefd op en daarom heb ik ze dan ook bewust gekocht of gevraagd voor Kerst of mijn verjaardag. Dit jaar kreeg ik onverwacht deze geweldige parfum van mijn moeder. Tommy Girl. Ze had hem me al vaak laten ruiken in parfumeriezaken en ik vertelde haar telkens dat ik hem super vond maar dat ik er toch niet op dat moment mijn geld aan wou besteden. Dus daarom had mijn moeder hem onverwacht voor Kerst voor me gekocht. Jeej. :) 


Het leukste aan parfums tijdens de feestdagen is dat ze ze vaak heel uitzonderlijk in setjes verkopen met iets extra's leuk erbij! Dus als je van plan bent om een parfum te gaan halen met een bon of nog als cadeau zeker vragen of ze er een setje van hebben want vaak kosten die ook gewoon even veel als de parfum apart! 



Dit is alles wat er in de schattig doos zat. Natuurlijk de parfum zelf maar ook nog een douche gel in dezelfde geur en drie toilettasjes in drie verschillende groten. Waarschijnlijk ga ik er één van gebruiken voor in men tas voor kleine ditjes en datjes en de twee anderen voor in badkamer op alles op orden te houden.


De topnoten (de geuren waarmee de parfum opent en die je dus als eerste ruikt nadat je hem hebt opgespoten) zijn kamille bloemen, appel bloesem, aalbessen en mandarijn. De hartnoten (ruik je ongeveer tien minuten na het opspuiten en zijn vaak bloemen geuren) van deze parfum zijn pompelmoes, citrus, kamperfoelie en vlinder viooltjes. Als laatste heb je de basisnoten die ruik je het langst en zijn het meest aanwezig: jasmijn, rozen, magnolia, lelies, ceder en sandelhout.


Zou je met de vorige beschrijving niet veel zijn dan kan ik je zeggen dat ik deze parfum heel netjes, fris en klassenvol vindt die je voor iedere gelegenheid kan opspuiten en die bij zo goed als iedere jongedame zou passen. Helemaal geweldig dus! En dan komt er nog eens de elegante simpele verpakking bij, less is more right ? Voor sommige mensen is simpel misschien iets niets zo positief maar ik heb er niets op tegen!


Zoals je weet heb je drie verschillende soorten parfum: parfum, eau de parfum en eau de toilette/ cologne (volgens mij zijn die twee hetzelfde verbeter me maar als het niet zo is). Tommy Girl is een eau de cologne dus de lichtste in zijn soort, wat dus wilt zeggen dat deze parfum absoluut geen hele dag blijft hangen. Al ruik je hem bij mij toch wel redelijk lang als je een ruime meerde keren hem opspuit.
Deze versie heb je in 30ml (€32,00), in 50ml  (€46,00) en in 100ml (€65,00). Zelf heb ik Tommy Girl  in eau de cologne van 50ml.Tommy Girl raad ik zeker aan, vooral aan mensen tussen 13 en 30 jaar! Zeker de moeite waar om eens een staaltje van te vragen of eens op te spuiten in een parfumeriezaak! Geniet nog van je woensdagnamiddag! Byee.. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...