23 december 2011

Review: Nivea clear-up (chin, forehead) strips

Een mooie, egale, stralende huid hoe fijn... Spijtig genoeg hebben we allemaal wel eens last van een puistje. Of toch zeker ooit eens gehad. Het is gewoon een feit dat je ze nu en dan krijgt en je kan er niet om heen hoe graag we soms ook willen. Zo heb ik al deze hele week last van drie lelijkerds op mijn kin. Meestal denk ik dan effe: shit, en maak ik dan mijn gezicht extra grondig proper en hoop ik dat het heel rap weg gaat. Normaal doet 'ie dat ook (niet altijd)! Maar in deze periode van het jaar, wanneer je er op en top wilt uitzien, vind ik het echt niet grappig als ik opeens een puistje krijg! Ik denk dat jullie het wel kennen, vervelende dingetjes op de meest rampzalige timing. En dat was gisteren dus zo en wat doen we dan: we halen heel de badkamer overhoop, lopen een beetje te stressen en vragen aan vriendinnen voor goede raad en de mammie of ze toevallig nog iets heeft dat die lelijkerds rap laat weggaan. En zo kwamen we dit tegen...

De Nivea refining clear-up strips. Een kleine jaartje geleden had ik dit eens gekocht om te zien of hier mijn zwarte puntjes, vooral op mijn neus, zouden weggaan. Ik heb het toen een behoorlijke tijd gebruikt maar na een tijdje vergat ik het gewoon en belande het in de kast. Tot op vandaag als reddingsmiddel tegen mijn lelijke puntjes!

Zoals je kan zien krijg je in dit doosje van Nivea twee soort strips: ééntje voor op je kin en éént voor op je neus(vleugels) die je ook kan gebruiken voor op het plekje tussen je wenkbrauwen en het stukje waar je neusbegint (iemand daar een goedee naam voor?). Super gewoon! Want persoonlijk verschillend mijn "probleemzones" van maand tot maand en als je dan nog moet spurten naar de winkel voor strips voor het juist formaat, handig is anders.

Nog iets anders aan deze strips dat helemaal toppie en vooral hygiënisch is dat de strips nog eens extra zitten voorverpakt in het doosje. Dus één zo'n zakje per strip, fijn toch? Dit soort strips zijn vaak op basis van een soort (citroen) zuur en bij deze merk je dat redelijk had. Zodra je het kleine pakje met de strip opendoet en hem op je zone plakt. Wat ik persoonlijk totaal niet storend en eigenlijk wel fris vindt!

Bovenaan: neus, kin strips. Onderaan: neus strip
Deze strips werken niet fantastisch maar wel super goed! Nivea beweert dat deze strips 60% van alle vuile puntjes/puistjes zou verwijden. Misschien is 60 wat hoog gegrepen maar in mijn geval heeft deze strip toch zeker mooi 40% weg gehaald. Waarvan een aantal zwarte puntjes en mijn lelijkaards zijn minder rood geworden en "egaler". Geweldig, niet ? Voor de mensen die juist echt puistjes beginnen te krijgen maar ze niet durven uit te knijpen (i know klinkt goor, maar ja) zijn deze strips ook heel handig want die doen dat voor jouw. Normaal gezien als je deze aanbrengt maak je gewoon je huid nat en plak je ze op, maar ik maak het als het is opgeplakt nog eens extra nat omdat ik het gevoel heb dat hij dan beter zijn werk doet. Dus dat is zeker een gouden, goede tip!
Zoals je op de foto kan zien heeft de strip voor de kin twee plakkertjes, wat goed uitkomt want dan kan je kiezen of je echt heel je kin wilt beplakken of een deel je kin en je voorhoofd.
Voor de mensen die geïnteresseerd zouden zijn om dit ook te proberen: er zitten zes zakjes in één doosje waarvan er 4 voor je neus en 2(x2) voor je neus en kin. Ze kosten €6,50 behoorlijk prijzig. Deze strips van Nivea zijn te vinden in supermarkten maar ik denk ook in het Kruidvat (weet het niet zeker). Ik zou zeggen zeker proberen! Plus binnenkort komt er ook het review over de neus strip! Byee.. :)

Geen opmerkingen: