26 april 2012

Tips om schoolspullen te oraganiseren (middelbaar)


Weet je niet zo goed waar je met al die papieren naar toe moet, en ben je uren bezig met een bepaald blad of cursus te zoeken? Wel, dan heb ik een paar tips voor jullie! Ik zit zelf ook nog in het middelbaar onderwijs dus de tips zijn van iemand die weet waar ze over praat en zijn uit ervaring geschreven. Hopelijk zijn het handige tips, en vele producten van onderstaande foto's, of gelijksoortige producten, kan je trouwens in de Ava vinden, een winkel vol leuke papierwaren.



Atoma Schrift met vlaggetjes en plastique mapjes


Dit is mijn allergrootste tip op gebied van school spullen organiseren! Ik weet dat iedere richting en school anders is, maar wij moeten alles wat we leren in wiskunde zelf noteren en tekenen. Natuurlijk kan je dan ook een gewoon schrift pakken, maar! Hierin kan je ook makkelijk al je notities van andere vakken in kwijt, net zoals extra papieren (uitleg, landkaart, extra oefeningen..), die vaak verloren gaan in je tas, kan je bijvoorbeeld in deze palstiekjes doen. Super handig!

In iedere map zoals deze zitten 6 tussen-steek-bladen en 6 plastiekjes en de prijs ligt rond de 4 à 5 euro.



Atoma map met plastieken mapjes  en  dunne map met rekker

De Atoma map is iets wat ik dit jaar pas echt heb ontdekt, en nu ben ik er dol op! Tegenwoordig moet ik hopen leerstof in een korte tijd leren en dan is het handig van samenvatten. Maar waar moet je dan met al die samenvattingen naartoe? Precies, in deze map! Ordelijk en snel!

Als tweede heb je nog al de toetsen die je maakt, altijd handig om bij te houden voorbij de examens, maar opbergen? Neen altijd al een probleem geweest, of toch tot dat ik ze allemaal per trimester in dit soort mapjes deed. Niet te veel gedoe maar toch ordelijk genoeg zodat je rap iets terugvindt!
(als je dat nog niet ordelijk genoeg vind kan je per vak een paperclip rond dat hoopje doen)

De Atoma map was tussen 4 à 5 euro en het gele mapje €1,50.



Twee dikke ringmappen.


Dit doe ik al sinds het eerste maar wou deze tip toch ook even delen, en die luid: steek in de eerste dikke ringmap je cursussen die je niet die dag nodig hebt en in de tweede, je cursussen die afgerond zijn en je niet meer nodig hebt. Vaak heb ik erop het einde wel drie of vier van deze die propvol zijn, steek daarom ook per vak een tussenblad tussen (zie tip hieronder).

Deze ringmappen zijn van Esprit, maar zijn spijtig genoeg niet meer te koop...



Langwerpig potje van de Ikea met deksel  en  tussenbladen.

Dit zijn de twee laatste tip. De eerste zijn deze bakjes van Ikea, ik denk dat iedereen ze wel kent. Het bakje op de foto is al wat ouder en verkopen ze niet meer in deze kleur,  nu zijn ze in vrolijkere kleurtjes te verkrijgen, maar voor de rest krak hetzelfde. Eigenlijk kan je ze voor alles gebruiken, maar wat handig is, is om extra bikken, lijmen, nietjes.. hierin op te bergen, past er perfect in!

De tweede tips is zijn deze gekleurde tussenblaadjes. Deze bestaan al eeuwen maar waarom ik ze erbij zet is omdat ik dit rap vergeet te doen (en ik vermoed dat ik niet de enigste ben) en dat is zo'n zonde want ze houden alles zo netjes en overzichtelijk in je map! Wederom heb je deze in alle maten, kleuren en geuren(?).

Langwerpig Ikea bakjes, per drie verkocht, €3,50  en  tussen blaadjes, 6 in één pakjes, €0,75.



Heb jij nog goede tips om schoolspullen te organiseren?

1 opmerking:

  1. leuk dat je hier een artikel over schrijft! Handig! Bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...