29 februari 2012

Review: Batiste Original Dry shampoo

Droogshampoo is hot! Je ziet het en hoort er overal over, op blogs, youtube en op straat! En ik begrijp waarom! Het leek me altijd al een fijn, handig product om in huis te hebben maar heb tot een paar weken terug nog nooit mijn hand er naar uitgestoken in de winkel. Wat een zonde is want op dit moment vraag ik mij echt af waarom ik nooit eerder een busje van deze heb gekocht en waarom mensen nooit eerder op dit product zijn gekomen! Benieuwd of weet je stiekem niet wat droogshampoo is? Wel, lees dan snel verder! 


Wat is droogshampoo? Om het simpel te zeggen is het als het ware een deodorant voor je haar. Hij absorbeert het vet dat in je haar zit en geeft jouw fris haar alsof het precies gewassen is. Door de hype er rond heb je nu van zoveel verschillende merken droogshampoo's. Duurdere en budgetproof, voor blond en bruin haar, met een lekker geurtje en zonder, er is echt veel keuze! En vandaag ga ik voor jullie de standaard, budgetproof droogshampoo reviewen van Batiste!


Eerst en vooral de verpakking. Netjes, strak, hygiënisch (het product zit in een spuitflacon) en lichtelijk retro moet ik zeggen door de strepen van het logo en de kleurenkeuze. Het enigste minpunt dat ik aan de verpakking kan vinden is dat de lichtblauwe achtergrondkleur na een paar keer gebruik een beetje begint weg te gaan rond de dop waardoor je mini puntjes zilver hier en daar ziet. Niet mis mee, vooral niet door zijn hoog budgetproof gehalte!


Zoals ik al eerder zijn komt hij in een spuitflacon (wat bij de meeste droogshampoo's is) wat het aanbrengen en verdelen van het product in je haar haal gemakkelijk maakt. Op de dop zie je al staan in het engels dat je de fles stevig moet schudden voor gebruik, en dat kan ik alleen maar beamen. Als je niet schud krijg je een doorschijnende vloeistof zonder de witte deeltjes die het vet absorberen, dus, schudden maar zou ik zeggen!


Hier is de engredientenlijs voor de mensen die daar iets van af weten... Zelf vond ik het wel eens boeiend van te zie wat er nu precies inzit, maar om eerlijk te zijn weet ik daar niet zo veel van af (en heb ook te weinig tijd om het te google'n). Wel zie ik dat parfum redelijk hoog staat, wat ook verklaart waarom je de eerste paar uur na dat je het hebt opgespoten een lekker, frisse geur rond je haar hebt hangen, en zoals we allemaal wel weten zit er in parfum alcohol en alcohol kan je haar uitdrogen.. Maar daar heb ik nu niet echt iets van gemerkt in de afgelopen weken!


Hier zie je mijn haartjes met de stapjes mooi naast één. Voor de mensen die dus niet weten hoe je je juist droogshampoo moet aanbrengen zal ik het even overlopen.

1) Je hebt vettig haar en pakt je bus droogshampoo en doet het dopje eraf.
2) Dan, schudden maar met die flacon.
3) Daarna spuit je het product bij je wortels van je haar.
4) Met je slappkoppie heb je waarschijnlijk dan even een kleine hartaanval want hoogstwaarschijnlijk heb je dan opeens een witte plek in haar. Oplossing: wrijf er eens goed met je vingers doorheen zodat hij goed al het vet kan wegnemen (je kan deze stap overslaan als je denkt dat je vingers je haar nog vettiger gaan maken, maar meestal werkt dit handiger en rapper en zo absorbeert 'ie ook beter).
5) Door al dat gewrijf in je haar heb je nu waarschijnlijk een bol pluis-haar op je hoofd en dus daarom is de laatste stap om  je kam te pakken en alles mooi plat te bordelen (als je de vorige stap hebt overgeslaan dan is deze noodzakelijk!).



Ik ben zéér tevreden van deze droogshampoo! En ik zou hem zeker weten opnieuw kopen! Hij doet goed zijn werk, geeft mij ook een beetje meer volume in mijn haar en als tof detail maakt hij mijn haar ook nog eens lekker fris ruiken! Het is echt gewoon een schatje op dagen dat ik weinig tijd heb voor mijn haar te wassen! Batiste is een merk dat van de U.K. komt en dat sinds een klein jaartje bij ons te koop is de verkooppunten van het Kruidvat aan super prijzen! De flacon die ik heb is 150ml en kost €3,99. Je hebt nog kleinere maten erin, en als ik me niet vergis is de kleinste 50ml en kost die €1,99. Perfect dus als je hem eens wilt uitproberen of voor in je handtas! Geniet nog van jullie avond! Byee.. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...