2 november 2011

Review, Avène cleansing mask

Weet je wat ? Het is kei mooi weer, bijna weekend en ik heb even terug de tijd om te bloggen! Ik bedoel.. jeej! Haha, in één van mijn vorige artikeltjes vertelde ik jullie dat ik toen voor een paar daagjes vrij had, ja,ja ik hoor je al denken lekker uitrusten, voetjes op de bank en een filmpje kijken, zalig... Spijtig genoeg is dat niet het geval, oké ik heb luie momenten gehad in die paar dagen maar het meestal was ik toch druk, druk, héél druk bezig met.. met iets groot...  Haha, ik beloof jullie dat er binnenkort zeker een klein update-tje komt over dat "groots", maar voor nu is het mondje toe en maar wachten op dat update-tje. 
Alrighty! Nu dat ik dat weer allemaal heb verteld kan ik beginnen met dit review-tje voor jullie. :) 


Het was dus druk, druk deze week wat dus wilt zeggen weinig tijd voor mezelf en ontspanning, ik ben zeker dat we het allemaal wel kennen. Natuurlijk heb ik mij wel goed verzorgd in die paar dagen, maar van gezichtsverzorging en crèmes en zo is niets van in huis gekomen, wat best wel logisch is als je je weet dat ik naar het einde toe gewoon niet meer wist waar mij kop stond dus aandacht voor crèmes had ik helemaal niet. Maar vandaag was er weer even tijd voor wat ontspanning en een goed maskertje...


En wat is er leuker dan iets te testen waar je al veel goede dingen over hebt gehoord maar nog nooit de kans toe hebt gehad om te testen. Dit cleansing mask van Avène is daar een heel goed voorbeeld van, mijn stiefmama is toch wel een grote fan van Avène haar verzorgende producten, zelf heb nog nooit, buiten dan aftersun op vakantie, een product van Avène gebruikt of getest. Tot vandaag.. Haha, mijn stiefmama is vandaag uit werken en producten zoals deze mag ik altijd even lenen van haar. Dus vandaag was het perfecte moment om dit kleintje te testen! 


De verpakking is héél Avène, als je Avène een beetje kent of zoals ik het één en het ander hebt opgezocht dan weet je wat ik bedoel, mooi, wit, strak, netjes, maar door het "losse" cirkel logootje en de kleur die er in is verwerkt toch ook nog jong en hip. 



Zoals je op de foto hierboven kan zien is zit het masker in een knijp-tube, wat wel zo fijn en makkelijk is om mee te werken als is het niet súper hygiënisch het maakt de verpakking wel praktisch. Nog een goed, leuk maar ook wel persoonlijk punt aan deze verpakking is dat er 40ml in één tube zit wat er voor zorgt dat als je het masker toch niet zo super vind je niet nog met kei veel van het masker zit opgescheept en ook maakt het het makkelijker om ergens mee naar toe te nemen. Want bijvoorbeeld in een "tube masker" van de Hema zit 100ml wat de lage prijs nog is zo fantastisch maakt, maar ik bedoel 100ml laten we eerlijk zijn daar doe ik bijna een eeuw mee als je weet dat ik niet elke week het zelfde masker gebruik, maar goed.


Ik weet, ik weet het, het is absoluut niet zo'n duidelijke foto maar het fototoestel is vandaag opeens tegen mij.. Ik hoop dat je het toch een beetje kan zien, maar anders zal ik het gewoon proberen te beschrijven. Oké, het masker zelf heeft een zanderige kleur met kleine korreltjes erin die je huid scrubben terwijl je het masker op je gezicht aanbrengt en de textuur is niet dik maar ook totaal niet lopend. Dit masker heeft geen enkele echte geur, hij ruikt gewoon basic en netjes, niets echt bijzonders dus.


Als je het masker dan uitwrijft ziet 'ie er zo uit, ook weer niet echt een duidelijke foto, maar als je het masker uitsmeert en naarmate het opdroogt veranderd de zanderige kleur naar wit en zie je de kleine korreltjes ook beter zitten. Ook smeert die masker zeer makkelijk uit en heb je echt niet vele nodig voor heel je gezicht, positief dus! 


Dit masker beweert je poriën proper te maken en te verkleinen, je gezicht zou achteraf er veel properder moeten uitzien en zou ook heel glad moeten aanvoelen. Maar doet 'ie dat wel.. Ja dat doet hij! Haha omdat ik de afgelopen dagen echt niet vele tijd had voor mijn huid en ook behoorlijk wat stress had, had ik vandaag hier en daar last van mee-eters, wel bekend als zwarte puntjes, en ook kleine puistjes hier en daar spijtig genoeg. Dit masker zou dat alles moeten weghalen in no time, oké no time, ik heb het masker iets minder dan tien minuten er laten opzitten en ik denk wel dat dat het maximum is dat je dit masker er mag laten opzitten. Maar na afloop waren spijtig genoeg niet al mijn zwarte puntjes weg maar wel bijna allemaal, dus dat is super! De roodheid van mijn puistjes was aanzienlijk verminderd en mijn poriën waren terug wat kleiner rondom mijn neus maar niet om "wauw" te zeggen. Conclusie: dit is een super masker dat écht goed doet wat 'ie moet doen! Ik zelf heb vandaag het masker over mijn hele gezicht aangebracht maar ik denk als ik het een volgende keer dit masker nog eens ga aanbrengen ik het alleen op mijn T-zone (kin, neus en voorhoofd) ga aanbrengen omdat dat mijn "probleem" zones zijn. Ook omdat ik denk dat als je het iedere week één keer op je hele gezicht aanbrengt het te intensief is voor je huid en je huid ervan kan uitdrogen. Maar goed, ik raad dit masker een iedereen aan met welk huidtype dan ook, echt waar! Volgens mij kan je dit masker in de grotere winkels van het Kruidvat kopen en in de apotheek soms ook, de prijs ligt volgens mij tussen de 10 en 15 euro, wat misschien iets wat prijzig in verhouding met de hoeveelheid, maar ik vind dat het het zijn geld waard is!
Alrighty, laat me zeker weten als jij dit masker wel ziet zitten om te proberen en of je het misschien hebt of al eens hebt geprobeerd en wat jij ervan vond! Byee.. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...